Autorské obrazy i tvorba na zakázku od výtvarnice Doris Tesárkové Oplové
Terézia Palaščáková 21.12.2015Současné umění. Jeden z nejkrásnějších darů, které můžete věnovat. Nadto pak osobní obraz vyrobený jen a jen pro Vaši blízkou duši nebo přímo pro Vás!
Potěšte sebe nebo své blízké kouskem současného výtvarného umění z dílny Doris Tesárkové Oplové. Obrazy vznikají dle inspirace autorky nebo na zakázku podle Vašeho námětu. Současné umění má mnoho podob a bylo by na škodu nepokusit se najít umělecký směr nebo přímo autora, který by Vás oslovil a mohl Vás inspirovat a provázet prostřednictvím svých obrazů. Podívejte se do galerie dotATELIER a zajistěte originální dárek pro někoho výjimečného nebo udělejte radost sami sobě. S výběrem nespěchejte, nechte se oslovit a chcete-li, oslovte samotnou autorku. Ráda Vám při Vašem nákupu vyjde vstříc! Přečtěte si rozhovor s umělkyní Doris Tesárkovou Oplovou, navštivte její webovou galerii a nahlédněte do jejího světa.
Co je předmětem Vašeho podnikání?
Vytvářím a prodávám originální obrazy a maluji obrazy na zakázku dle přání klienta.
Komu jsou Vaše obrazy určeny?
Lidem, kteří milují krásu. Lidem, kteří ke svému žití potřebují větší či menší dávku umění. Někteří lidé totiž nechtějí život jen tak proletět, ale chtějí ho žít. Tito jedinci se umí zastavit a rozjímat. Právě pro tento moment jejich zastavení a přemítání jsou určeny moje obrazy. Přeji si, aby jim malby mimoděk pomohly stát se lepšími.
Jak jste se k výtvarnému umění dostala, z jakých důvodů a jak dlouho se současnému umění věnujete?
S touhou tvořit se člověk narodí. Otázkou je, kdy jí dá ve svém životě prostor. Mě to naštěstí tak dlouho netrvalo. Když máte maturitu z oboru „užitá malba“, tak na Vás zrovna moc volných pracovních míst nečeká. Při polovičních úvazcích v jiných oborech jsem se tedy snažila nepřestat tvořit. Nyní se už tři roky živím výhradně malováním. Je pravda, že v Lamborghini sice nejezdím, ale na chleba s máslem mám. A to se počítá!
Co je pro Vás při tvorbě nejdůležitější?
Při samotném malování je pro mě nejdůležitější důvod, proč daný obraz vytvářím. Pokud se jedná o obraz na zakázku, tak je pro mě klíčové si s člověkem pořádně popovídat. Potřebuji pochopit proč je pro něj zrovna toto téma tak důležité, že si ho přeje zvěčnit. Něco jiného je například omalovat fotografii a něco jiného je vědět, proč je zrovna tato fotografie stěžejní pro konkrétního člověka.
Pokud se na druhou stranu jedná o malbu, kterou tvořím ze svého popudu, tak o tom rozhoduje jakýsi silný niterný zápal. Neumím to moc vysvětlit. Už se Vám třeba někdy stalo, že jste uprostřed noci museli přestěhovat nábytek? Chápu, že ne každému se takovéto běsy honí hlavou. A když už náhodou jo, tak je spíš potlačí, než povzbudí. Ale myslím, že tyto běsy k pravé tvorbě neodříznutelně patří.
Jakým způsobem při své tvorbě postupujete?
Když někomu řeknu, že se živým malováním obrázků, zpravidla si takový člověk představí, jak celé dny sedím ve velkém ateliéru a maluji se sklenkou vína. Faktem je, že samotné malování je pro mě pouze 25% ze všech činností, které vedou k prodeji obrazu.
Na začátku je nápad, který občas v záchvatu naskicuji na nějaký cár papíru. Jindy si jej zas jen tak nosím v hlavě. Spisovatel Stephen King říkal, že své nápady nosí v hlavě a čeká, až ty špatné zahynou a přežijí jen ty dobré. Funguje to i u malířů. Když se vize vykrystalizuje, je potřeba nakoupit materiál, na který je kladen přísný požadavek – aby se vlezl do mého auta. V ateliéru pak sestavím podrám, připevním na něj plátno a upravuji podklad pro samotnou malbu, tzv. šepsování. Za předpokladu, že se následující den dobře vyspím, jdu malovat. Po několika hodinách, dnech, týdnech vznikne cosi, co možná nepřemaluji.
Kromě tohoto samotného fyzického vzniku obrazu obstarávám svůj web, komunikuji se zákazníky či kamennými galeriemi, vozím obrazy sem a tam, vystavuji, instaluji i deinstaluji, opravuji, fotím a zpracovávám fotografie. Obrazy v digitální podobě zpracovávám pro svůj katalog i pro několik internetových galerií. Tvořím návrhy pro potenciální klienty, dělám si účetnictví, překládám texty, píšu blogy, poskytuji rozhovory, sjednávám a chodím na schůzky, …
A zajímá Vás, kdy prodám ten obraz, co jsem vlastně namalovala na začátku? Do rukou někoho milého jej svěřím statisticky za dva roky.
Z jakých materiálů jsou Vaše obrazy?
Hodně moc barvy na plátně, které je napnuto na dřevěném podrámu.
Co jsou pro Vás nejdůležitější atributy Vašich obrazů?
Manžel na otázky tohoto typu odpovídá, že maluji ženy a auta. Já tvrdím, že maluji vše krásné, co lidské oko nalézá na nečekaných místech. Někdy jsem uchvácena jen vylitou barvou na chodníku. Však posuďte sami.
Jaká specifika mají právě Vaše obrazy či okolnosti Vaší tvorby?
Největší specifikum je pro mě právě v pozadí tvorby. Nechci být jen řemeslníkem. Potřebuji znát divákův motiv. Ráda poznávám lidi, kteří mají zájem o mé obrazy osobně. Ptám se jich „proč“.
Kde všude své obrazy prodáváte, prezentujete?
V kamenných i internetových galeriích, v nekuřáckých restauracích a jiných prostorách, kde se pohybují lidé. Pokud mě někdo kontaktuje, velice ráda osobně představím zájemci díla s příběhem.
Máte nějakou vizi do budoucna týkající se Vaší tvorby?
Mým životním cílem, je být dobrým člověkem. Přeji si, aby mé podnikání bylo přirozeným vedlejším efektem tohoto cíle.
Ale měla-li bych být konkrétní, tak velkého brouka do hlavy mi teď nasadila moje kamarádka. Žije totiž v Číně a její profesí jsou překlady mezi češtinou, angličtinou a čínštinou. To je pro mě hodně velká výzva. Uvidím, jakou životnost tato myšlenka bude mít v mé hlavě.
Je jen málo těch, kdo dělají svou práci s láskou a poctivostí, kdo ji dělají dobře a jsou ve své profesi na tom správném místě. Pokud jste četli pozorně upřímné a nadšené odpovědi Doris Tesárkové Oplové, je Vám zřejmé, že právě ona je jednou z nich. Už jen pro samotnou lásku k práci si nás získala. Snad i pro Vás bylo setkání s Doris potěšením.